Wednesday, June 10, 2009

Hells Kitchen

Satt igår och slötittade på Hells Kitchen, en realitysåpa i stil med Robinsson, fast istället för att bo på en ogästvänlig ö så bor deltagarna ovanpå en restuarang som styrs av Gordon Ramsey. Nu är jag dock medveten om att Ramsey är en skicklig kock, men också verkar vara en tvättäkta skithög. Den stora fråga som programmet ställde var det var som fick folk att besöka Ramseys tillhåll, och även om de nu slipper betala så vette fan om jag skulle besöka stället. Visst maten är säkerligen förträfflig, men det är frågan om det uppvägs av Ramseys agerande som mer för tankarna till en osnuten tre åring på ett valfritt dagis än en vuxen människan.
Nu är jag iofs ingen ängel, jag svär gärna och ofta, men att använda ordet "Fuck" mellan var och varannat ord är lite starkt, tom för mig.
Ramsey får vara vilken stjärnkock han vill, men för mig är bara en "fucking twat" som borde få en rejäl dagsedel.

No comments: